ACVILA - Cronica3

# [mini]CRONICA Top T Buzau 2002

De ceva vreme Buzaul a ramas singurul oras din minunata noastra tarisoara unde poti vedea crema rock-ului underground, mai mult sau mai putin metalic. TOP T-ul si-a celebrat anul acesta editia de majorat, o editie echilibrata valoric, indiferent de stilul abordat de cele aproape 30 de formatii participante, impartite (inegal) pe trei zile (23-25 mai).
Cu cateva mici exceptii, s-au vazut din nou cele doua mari carente, molime, betesuguri - numiti-le cum vreti - de care sufera trupele romanesti:

1 - lipsa unei imagini/look adecvat - multi trupeti au mers pe principiul "ce-i pe mine este si-n dulap", prezentandu-se pe scena cu ceea ce au calatorit pe tren sau in masina;

2 - nu stiu ce vor de la sunet, atat la sound check, cat si in timpul recitalului; mai pe inteles, nu stiu cu exactitate ce sa ceara echipei tehnice.
Fara a avea pretentia unei cronici obiective si supertehnicizate privind prestatiile de la TOP T 2002, in randurile ce urmeza puteti citi (doar) un punct de vedere - foarte scurt si pe alocuri cinic - despre formatiile pe care le-am vazut acolo:

STONE FICTION - Nu mi-au placut!

MERCEDES BAND - O trupa buna si inchegata, dar nu-si avea locul la Top T-ul buzoian.

ACVILA - Cea mai misto prezenta a serii, desi n-as indrazni sa-i numesc revelatia festivalului. O vocalista cu un suflu si un tonus de nu se poate, plus un show si o imagine electrizante. Monitoarele n-au prea ajutat-o ca sa-si auda optim colegii, de aceea "a tras" cateva usoare falseuri. ACVILA sunt o formatie de mare perspectiva, dar care la capitolul imagine - in afara vocalistei - sta jenant.

FOR SALE - Alta trupa departe de spiritul ultra rock al Top T. Meseriasi instrumentisti, presteaza un acid jazz dragut.

LUNA AMARA - Suna legat, suna bine, se vede ca au rutina scenei. Nu au avut cine stie ce public la Buzau, dar cei care au stat in sala n-au frecat ridichea aiurea! Poate gresesc, dar o parte din componentii grupului degaja o suficientza si o infatuare nejustificata, chestiuni reparabile in timp. Chitaristul Petru Gavrila este de mare exceptie, fiind cel care - alaturi de interventiile la trompeta - reprezinta sclipirea clujenilor.

ROCK'N GHENA - Parca i-au fugarit o "haita" de rechini... asa de repede si abrupt si-au inceput recitalul constantenii - mangalienii nu-mi suna prea bine :))) - neacordand atentia cuvenita rectificarilor de sunet de dinainte de recitalul propriu-zis. Pe parcurs problemele s-au rezolvat, rotunjind un show electrizant, in spirit "hardcoristic".

IMPLANT PENTRU REFUZ - O echipa adevarata, unita si bestiala. Toate au mers ca pe roate, cei doi - si la timpul lui cel de-al treilea - vocalisti facandu-si treaba cu brio. Ca instrumentist, favoritul meu ramane Pupilu (bass), de la care juniorii au multe de invatat.

GANDUL MATzEI - Ascultandu-le albumul, am crezut ca voi vedea pe scena Top T-ului o clona (intarziata cu 4-5 ani) a Zdubilor. Total gresit! Au un sarm al lor, o identitate solida ce-i deosebeste - pe alocuri radical!!! - de mai celebrii lor conationali. S-a vazut ca la Buzau aveau deja o gasca de fani. Chiar daca au cantat la o ora mica, au fost "in bulan", iar durata sound check-ului - atat la ora pranzului, cat si cel de dinaintea recitalului - au aratat ce inseamna sa fi profi: atentia la detalii/fineturi, dorinta de a suna bine. Lucru care s-a si intamplat! Desi chitaristul mi se pare cam tern si tobarul cam liniar, vocalistul, trompetistul - si pe alocuri bass-istul - sunt personajele care te fac sa-ti stea gandul nu la pisici, ci la muzica de mare performanta.

Per total, un SUPER Top T!!! Cel mai bun din ultimii 4 ani, la toate capitolele: calitate in organizare (banii de la Ursus au facut minuni), calitatea trupelor din asa-numitul concurs (exceptand TORMENT), calitatea publicului (ramas pe metereze pana la 4-5 dimineata). Fara sa fiu pricinos, doua mici minusuri: inconsecventa sunetistilor - deranjanta in anumite momente pentru public si trupe - precum si faptul ca s-au deschis usile la ultimele recitaluri, ajungand astfel in sala ceva pleava tiganesca, duhnind a bautura si pusa pe scandal. {Catalin "Cattani" Catana}